Zaznacz stronę

reklamodawca – uruchom

  1. Zamów ofertę content marketingową
  2. Wybierz co Cię interesuje
Zamawiam ofertę

wydawca – zarejestruj się

  1. Załóż konto wydawcy
  2. Wklej kod na stronie
  3. Zacznij zarabiać
Zakładam konto wydawcy

reklamodawca – zaloguj się

wydawca – zaloguj się

Content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści do zdefiniowanych grup docelowych w celu wejścia marki w dialog z potencjalnymi klientami.

Co ważne, ta komunikacja jest nawiązywana w momencie, gdy konsumenci szukają rozwiązania swojego problemu (ale jeszcze nie podejmują ostatecznej decyzji zakupowej).

W praktyce marketer (reklamodawca) stara się najpierw zrozumieć swojego konsumenta, aby zrozumieć jakie są kluczowe czynniki i pytania brane pod uwagę przez klienta w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Następnie marketer tworzy treści, które odpowiadają na potrzeby klienta i pomagają rozwiązać jego problemy lub bolączki.

Content marketing priorytetem reklamodawców

Wg dorocznego badania Adobe (raport „Digital Trends”, Econsultancy and Adobe) content marketing jest od kilku lat najważniejszym priorytetem marketerów w obszarze marketingu internetowego. Pojęcie tej formy marketingu zrodziło się za oceanem.

W USA już w 2011 roku 29% budżetów marketingowych była przeznaczana na rozwój treści i ich dystrybucję wśród potencjalnych klientów. W priorytetach na 2013 rok, 700 marketerów z USA i Europy wskazało Content Marketing jako największą szansę na wzrost sprzedaży (raport „Digital Trends for 2013”, Econsultancy and Adobe).

Content marketing jest przydatny dla klientów w internecie

Według badań mierzących nastawienie internautów amerykańskich do tzw. custom content (przeprowadzone przez Custom Content Council oraz Roper Public Affairs):

  • aż 90% konsumentów uważa content marketing za użyteczny
  • 3/4 respondentów ma świadomość, że celem firmy komunikującej się za pomocą content marketingu jest sprzedaż, ale internauci nie mają nic przeciwko temu, dopóki otrzymują jednocześnie wartościowe treści
  • 61% konsumentów ma lepsze zdanie o firmach wykorzystujących content marketing. Są oni skłonni chętniej skorzystać z ich produktów i usług niż z takich samych produktów firm wykorzystujących tradycyjne reklamy.

Wyniki te pozwalają wnioskować, iż content marketing jest użyteczny, akceptowalny, pomaga generować zakupy, a także buduje i poprawia relacje.

71% spośród przebadanych 20.000 członków B2B Technology Marketing Community deklaruje, że zwiększyło nakłady i działania w zakresie content marketingu w porównaniu do roku ubiegłego (tylko 2% zmniejszyło).

Też chcę rozwinąć mój biznes z pomocą content marketingu

Chcę wypróbować
Zostaw nam swój e-mail, aby poznać szczegóły oferty
Dziękujemy. Nasz konsultant wkrótce się z Tobą skontaktuje i przedstawi pełną ofertę content marketingową dla Twojej marki.

Sprytny # tag

Obserwuj