Zaznacz stronę

reklamodawca – uruchom

  1. Zamów ofertę content marketingową
  2. Wybierz co Cię interesuje
Zamawiam ofertę

wydawca – zarejestruj się

  1. Załóż konto wydawcy
  2. Wklej kod na stronie
  3. Zacznij zarabiać
Zakładam konto wydawcy

reklamodawca – zaloguj się

wydawca – zaloguj się

Czy lead generation i content marketing mogą iść w parze? Tak. Badania i analizowane przypadki klientów z Polski i ze świata wskazują content marketing jako jeden z najbardziej efektywnych kanałów generowania wartościowych leadów sprzedażowych. Zarówno leadów konwertujących, jak i dojrzewających.

Amerykańskie źródła dowodzą, że content marketing pozwala generować 3 razy więcej leadów niż tradycyjny marketing przy jednoczesnej obniżeniu kosztu o 62%.
Dlaczego tak się dzieje?

90% konsumentów uważa treści content marketingowe za użyteczne. A 82% odbiera pozytywniej firmę po zetknięciu się z jej treściami content marketingowymi. Współczesny proces zakupowy wyraźnie się wydłużył. W szczególności internet otworzył nowe możliwości weryfikacji najlepszego wyboru. Przeciętny internauta analizuje aż 11 źródeł (w 2009 roku było to 5 źródeł) zanim zdecyduje się na zakup. Dlatego dostarczając wartościowych i obiektywnych informacji już na samym początku customer journey, dajemy konsumentowi szansę zapoznania się z naszą marką i zaistnienia w jego świadomości jako ekspert i lider opinii w danej tematyce.

Jaki rodzaj treści jest najskuteczniejszy do pozyskiwania leadów?

Jak niemal zawsze w życiu – to zależy od specyfiki danego biznesu i produktu. Aczkolwiek istnieją pewne grupy treści, które można wykorzystać niemal w każdym biznesie z podobnym prawdopodobieństwem sukcesu. Jeżeli bowiem internauta uzna daną informację za rzeczywiście wartościową i pomocną, w zamian za pełny i darmowy dostęp do niej udzieli marce kredytu zaufania i będzie skłonny pozostawić podstawowe dane kontaktowe jak adres email czy numer telefonu. Taka forma budowania długookresowych relacji z konsumentem określana jest często mianem “dojrzewania leadów” (lead nurturing). Do najbardziej pożądanych i najcenniejszych treści content marketingowych w ocenie kupujących (a jednocześnie najskuteczniejszych dla firm przy pozyskiwaniu leadów) należą:

artykuły eksperckie
poradniki i przewodniki (również w wersji wideo)
raporty i wyniki unikatowych badań
analizy rynku
wersje demonstracyjne

 

Sprytny # tag

Obserwuj